City of Angels - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Lisanne Rijks - WaarBenJij.nu City of Angels - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Lisanne Rijks - WaarBenJij.nu

City of Angels

Door: Lisanne Rijks

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

27 September 2014 | Verenigde Staten, New York

Dankzij de goede service van Airbnb konden wij de dag erna alsnog naar een appartement in West Hollywood om daar 6 dagen te verblijven.

Tijdens onze taxirit van de inleverplaats van de camper naar ons appartement kwamen we onder andere door Beverly Hills. Dit betekende gelijk 2 heel enthousiaste huisgenootjes die maar wat graag naar de Beverly Center wilden om te shoppen. Zo gezegd, zo gedaan. Nadat we onze spullen hadden gedropt in het appartement liepen we richting de Beverly Center. Aangezien het toch wat kleiner was dan gedacht stonden wij al snel weer buiten.

De dag erna gingen we richting Hollywood, de Walk of Fame. Het werd een vrij lange wandeling (niet de 10 minuten die we volgens Airbnb moesten lopen, maar 45 minuten). Eenmaal op de Walk of Fame begon het staren naar de grond. Tamar op zoek naar de ster van Sting voor haar moeder en ik op zoek naar die van Johnny Depp, die vrij snel gevonden was. De nodige foto's verder hadden we het wel weer gezien in Hollywood en gingen we op weg naar het Griffith Park. Hier staat het hoogste punt van LA met de Observatory. Eenmaal boven (vrij lange en lastige klim als je het pad niet kan vinden of zoals de rest van de mensen in LA met de auto gaat) hadden we een prachtig uitzicht over Los Angeles. Gewacht tot de zonsondergang om vervolgens de tocht naar beneden weer te maken.

Omdat zowel Naomi als ik nog nooit met een hop on hop off bus waren gegaan stond dat dag 3 op de planning. Daar zaten we dan tussen de andere toeristen (lees: Aziaten) op de rode lijn door Hollywood en Beverly Hills. De halte waar wij naar op weg waren was de Grove, wederom een winkelcentrum maar dan in de vorm van een klein stadje. Ook zit hier de Farmers Market, een overdekte markt waar je eten uit ieder deel van de wereld kan vinden.

Natuurlijk mogen de stranden in Los Angeles niet ontbreken en zijn we de volgende dag richting Santa Monica en Venice Beach gegaan. Venice Beach bestaat uit super leuke kleine winkeltjes en eettentjes en is de plek voor skaters! Skaten is in Los Angeles groot geworden en je ziet hier dan ook veel mensen op een board langs het strand skaten. Op het moment dat wij er waren was er ook nog een basketbalwedstrijd bezig en waren een aantal mannen zich in het zweet aan het werken op Muscle Beach.

Op de pier in Santa Monica staat een soort pretpark gebouwd en staat een oude draaimolen uit 1922 met 44 handgemaakte houten paarden. De pier is onder andere bekend van de film Forrest Gump. Ook is de pier het eindpunt van de Route 66.

Los Angeles en Hollywood staan natuurlijk bekend op de sterren en de studio's. De grootste van allemaal, Universal Studio's, stond vervolgens op ons to do lijstje. De Universal Studio's is voornamelijk een themapark met een aantal shows en attracties. Ook kan je een studiotour doen langs de sets van onder andere Jaws, Jurassic Park, Desperate Housewives, Bones en een nagebouwd stuk New York. Helaas waren er maar 5 attracties (waarvan 1 met minnions wat heel veel goed maakt). Onderschat de Jurassic Park attractie trouwens niet, er is een reden dat niemand voorin wil zitten! Dat had ik natuurlijk door moeten hebben, maar zat al op het voorste bankje met een heel bedenkelijk kijkende Tamar en Naomi naast mij. Jurassic Park is namelijk en waterattractie en ik kwam eruit alsof ik in mijn broek had geplast door een vloedgolf aan water die naar binnen kwam... De beelden volgen nog ;)

Ons laatste dagje in Los Angeles zijn we weer op weg gegaan naar het strand om te bodyboarden, in de zon te liggen, te zwemmen en wat souverniertjes te kopen.

En nu zit ik alweer twee dagen in New York, maar voor verhalen van onze avonturen daar moeten jullie nog even geduld hebben ;)