Yosemite, Vegas en de Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van Lisanne Rijks - WaarBenJij.nu Yosemite, Vegas en de Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van Lisanne Rijks - WaarBenJij.nu

Yosemite, Vegas en de Grand Canyon

Door: Lisanne Rijks

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

13 September 2014 | Verenigde Staten, Grand Canyon Village

Een helse tocht? Ja dat kan je wel zeggen. De dag dat we de camper op konden halen in San Francisco liep iets anders dan verwacht. Wij waren netjes om half 12 bij de opslagplaats gebracht door de Uber maar konden uiteindelijk pas om 15.00 uur weg rijden.

Na eerst een aantal keer verdwalen rond San Francisco zaten we een uur later eindelijk op de goede weg. Boodschappen gedaan bij Target en door naar Yosemite. Vlak voordat het donker werd hebben we gewisseld van chauffeur. Dus vanaf toen mocht ik rijden.

En natuurlijk na een half uur kregen we een klein slingerweggetje met een heel diep ravijn aan de zijkant. Ik heb last van hoogtevrees, dus je kunt je voorstellen, ik was niet blij.

Uiteindelijk na nog een keer verdwaald te zijn en heel het park al door te hebben gereden kwamen we om 12 uur aan op onze camping.

De volgende ochtend werden we wakker in een prachtig berglandschap. Omdat we de dag ervoor in het donker waren aangekomen hadden we hier nog niets van gezien.

De eerste dag wandelen in Yosemite bleven we aan de kant van Monolake. We hebben die dag gewandeld naar de Lemont Dome en naar Dog Lake. Heel mooie wandelingen maar vooral het uitzicht vanaf Lemont Dome was fenomenaal.

De tweede dag in Yosemite gingen we richting de village. Hier is het gedeelte met de watervallen en zit Half Dome (1 van de bekendste wandelroutes in Yosemite). Wij zijn richting een waterval gegaan die nagenoeg bijna droog was, maar wat een mooie plek!

Toen was het tijd voor Las Vegas! De stad waar alles nep is. Na een rit van ongeveer 7 uur kwamen aanrijden in Vegas, in jawel, de regen! Van alle plaatsen in de USA waar ik regen had verwacht was Vegas wel de laatste!

In de avond was het gelukkig weer droog en gingen we op weg naar de Strip. Dit is de straat waar alle grote hotels en casino's staan. Denk hierbij aan MGM Grand, Ceasars Palace en The Palm.

De volgende ochtend hebben we eerst maar eens wat verdiende rust gepakt aan het zwembad. En in de middag (toen het alweer regende, maar deze keer keihard!!) zijn we gaan winkelen in de outlet.

Met 10 paar schoenen en 3 nieuwe zonnebrillen als oogst voor ons drieën kwamen we weer terug in het hotel. In de avond dachten we dat het een goed idee was om de hakken die we hadden gekocht in San Francisco uit te testen. Niets bleek minder waar. Ik en Tamar gingen halverwege flipflops kopen en Naomi heeft er blaren aan over gehouden.

Onze laatste volle dag in Vegas zijn we wezen schieten. In de gunstore konden we een doel kiezen en kregen we een pistool in onze handen gedrukt. Tamar blijkt een natuurtalentje te zijn! Bij mij is voornamelijk mijn kon verbrijzeld door de AK47 omdat ik mijn verkeerde oog gesloten houdt. Daarna zijn we nog naar het welkomstbord van Vegas gelopen en hebben we heerlijk gegeten in het Venetian hotel.

De dag erna nog even aan het zwembad gelegen om vervolgens door te gaan naar de Grand Canyon. Omdat we ook hier in de avond aankwamen hebben we de eerste dag niets meer gedaan.

Op onze volle dag Grand Canyon zijn we weer gaan wandelen. Deze keer liep je eerst naar beneden de Canyon in en daarna pas weer omhoog. En dat is zwaar! De hitte en de stijle helling terwijl je al een uur hebt gelopen vielen ons zwaar. Maar het uitzicht in de Canyon is geweldig. Ongelooflijk dat een rivier dat veroorzaakt heeft.

In de avond zijn we naar de zonsondergang wezen kijken om vervolgens een paar uur later weer klaar te staan voor de zonsopgang en de weg te vervolgen naar Zion.

• 13 September 2014 - 19:17

Aly En Theo Korthout:

Leuk om weer wat van jullie te lezen en de foto's te zien.
    Ik, Aly vind de foto waar de camper op staat wel heel erg mooi, wat een grandioze plek om te kamperen.
    We wensen jullie nog heel veel mooie dagen.
    Groetjes van de buren.