Laatste week in de camper - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Lisanne Rijks - WaarBenJij.nu Laatste week in de camper - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Lisanne Rijks - WaarBenJij.nu

Laatste week in de camper

Door: Lisanne Rijks

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

18 September 2014 | Verenigde Staten, Los Angeles

Onze eerstvolgende stop na de Grand Canyon was Zion. Een redelijk klein nationaal park waar ik persoonlijk nog nooit van had gehoord. Onze huisgenoot Maaike heeft in juli rondgetrokken door Amerika en zei dat we daar echt heen moesten gaan! En niets is minder waar. Zion bestaat uit riviertjes, bergem, groene vlaktes en rode gesteentes.

De bekendste hike in Zion is de Angels Landing. Eenmaal aangekomen in Zion bleek dit niet het beste idee. We hadden 1 dag om rond te lopen en moesten diezelfde avond nog naar Monument Valley rijden. We hebben dan ook afgezien van het hele toeristische, drukke en hoge Angels Landing en hebben ons op de Hidden Canyon gericht.

Een heel smal pad langs een berg (lees: je kan net met 2 voeten naast elkaar staan en moet je vasthouden aan een ketting met een mega afgrond naast je) leidde naar de Hidden Canyon. Voor mij even 3 keer slikken met mijn hoogtevrees, maar achteraf viel het mij heel erg mee. Eenmaal in de Canyon was het nog een stuk klimmen en aan het einde stond er een boog uit gesteente.

In de middag besloten om nog maar een hike te doen en deze keer langs de Emerals Pools. 2 watervallen en een prachtig wandelpad verder hadden we in de middag nog net even tijd om het zwembad bij onze camping in te duiken voordat we weer in de auto zaten op weg naar Monument Valley.

Amerika heeft heel erg weinig straatverlichting en op de weg naar Monument Valley leek het dan ook of we op weg waren naar niets. Het is pikkedonker, zo donker dat we buiten de Milkyway konden zien. Uiteindelijk kwamen we aan in het plaatsje Mexican Hat. Hier snel een RV plaats opgezocht en gaan slapen.

De dag erna stond Monument Valley namelijk op het programma en ook hier hadden we maar een paar uurtjes voordat we weer verder moesten. Al vroeg in de ochtend waren we dus weer onderweg.

In Monument Valley wouden we gaan paardrijden. Alle drie hadden we dit al lang niet meer gedaan en hadden foto's gezien op het internet van iemand die dit in Monument Valley had
gedaan. Dit maakte indruk en dus gingen wij dit ook doen.

Bij de ranch kregen we alledrie een paard toegewezen. Mijn paard was een grijs mannetje van 5 jaar oud. Het vrouwtje waar Naomi op zat had net een veulentje gekregen en die wou mee. Normaal gesproken mocht dit niet maar er werd een uitzondering gemaakt. Het kleintje huppelde dus vrolijk achter ons aan en wij werden hierdoor een foto attractie voor de mensen die de jeeptour deden.nHet paardrijden was echt onwijs mooi en staat met stip op 1 van beste Amerika ervaringen.

Anderhalve dag later kwamen we aan in San Diego. Omdat we vrij laat waren zijn we alleen even het zwembad in gedoken om de dag erna op weg te gaan naar La Jolla shores om te surfen. Helaas konden we geen surfschool vinden die dezelfde dag nog lessen aanbood dus werd het een dagje strand. Knalrood verbrand kwamen we die avond weer terug.

Vandaag zijn we weer richting het strand gegaan in San Diego om souverniers te kopen en zijn daarna op weg gegaan naar Los Angeles. Morgen moeten we onze camper alweer inleveren en beginnen we aan 6 dagen LA.

Er vanuit gaande dat er overal RV plaatsen, hotels of motels zitten hebben we geen plek geboekt en zijn op weg gegaan. Dit bleek geen goed plan. Geen RV plaats te vinden en alle hotels vol. En als kers op de taart is ons Airbnb appartement voor morgen ook nog geannuleerd. Nou zitten we eindelijk om 23.00 uur in de avond in een motel (te shady voor woorden) aan ons avondeten op zoek naar een nieuw appartement...