Fortune telling - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Lisanne Rijks - WaarBenJij.nu Fortune telling - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Lisanne Rijks - WaarBenJij.nu

Fortune telling

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

11 Maart 2013 | Turkije, Istanbul

Het is inmiddels alweer een hele tijd geleden dat jullie een verslag van mij konden lezen. Dit komt voornamelijk doordat het leven in Istanbul een beetje ritme begint te krijgen. En met ritme bedoel ik school is begonnen, uitgaan op donderdag, vrijdag en zaterdag en zondag uitbrakken en een bezoekje brengen aan de markt.

Onder het mom van we moeten wat meer de toerist uithangen zijn we gisteren naar een café geweest waar ze je toekomst voorspellen. Je bestelt een kopje Turkse koffie, dit is een heel klein kopje met super sterke koffie. Enige nadeel van dit kopje koffie was dat ze koffieprut nodig hebben om je toekomst te voorspellen.

De eerste slokjes waren voornamelijk hele sterke koffie. De laatste paar slokjes waren voornamelijk koffieprut. Geen aanrader, je maag weet niet wat hem overkomt en je gaat bijna over je nek midden in het café, maar je moet wat overhebben voor je toekomst.

Na een tijdje werden we 1 voor 1 meegenomen. Sanne was als eerste aan de beurt en kwam lachend terug. Ik ging als laatste naar de “toekomstvoorspeller”. Je moet je hand op het kopje leggen en een wens doen. Daarna gaat hij wat vertellen over je toekomst. Wat highlights van mijn reading:

- Het zal goed gaan met mijn carriere. Ik ga later doen wat ik graag wil en in juli/augustus zijn er 2 mensen die mij helpen met het bereiken van dit doel. (3 op reis heeft nog niet terug gemaild, maar is nog hoop!)
- Mijn vader is een sterke man en ik lijk in dat opzicht op hem.
- Mijn zusje gaat mij binnenkort iets vragen. Ze heeft mij nodig bij iets. (zeg het maar Leonie, wat wil je meisje? ;))
- Ik moet meer aan mezelf denken en niet andere mensen op plek 1 zetten.

De rest hou ik lekker voor mijzelf. Ik ben niet zo bijgelovig dat ik geloof wat deze kerel mij allemaal heeft verteld. Maar who knows? Misschien heeft hij wel echt gelijk.

Wat er verder nog op mijn programma staat is een trip naar Cappadocia over 2 weken. Voor degene die niet weten wat dit is, Google geeft een goede impressie. En anders moeten jullie mijn verslag maar even afwachten!

  • 11 Maart 2013 - 18:05

    Theo En Aly:

    Hoi Lisanne,

    Fijn om weer een berichtje te ontvangen.
    Hopelijk gaat het met je studie naar wens.
    Kon de waarzegger niet zeggen waar je later gaat werken?
    Zou misschien makkelijk zijn voor je sollicitatie later.(grapje)
    Cappadocia zal vast mooi zijn, lijkt mij ook wel wat om te gaan bekijken.
    Ik zal niet verklappen wat het is.
    Maar dat is nog wel een flinke reis, denk ik.
    Gisteren met Nico en zijn vrienden naar Carre geweest, was echt fantastisch,Ludovico Einaudi.
    Nou het ga jullie goed daar.
    Hier sneeuwt het momenteel, zal bij jullie wel anders zijn.
    Nogmaals de groeten van ons,Theo en Aly.

  • 11 Maart 2013 - 20:03

    Ingrid Bollen:

    Hoi Lisanne,

    Wat een leuk verslag, volgens mij ga je meer uit dan naar school.
    Geniet er maar van en ik hoop dat die man alleen maar goede dingen over jouw toekomst voorspelde.

    Lieve groeten van Ingrid (en natuurlijk ook van Luuk en Romee).

  • 12 Maart 2013 - 15:06

    Ruud Rijks:

    Altijd wel gedacht dat je vader een sterke man is.

    Over 2 weken zijn we bij je. Willen dan alles weten over je trip naar Cappadocia.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisanne

Actief sinds 10 Jan. 2013
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 9540

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 01 Oktober 2014

Roadtrip Amerika

29 Januari 2013 - 10 Juni 2013

Studiereis naar Istanbul

Landen bezocht: