Eerste paar dagen in Istanbul - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Lisanne Rijks - WaarBenJij.nu Eerste paar dagen in Istanbul - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Lisanne Rijks - WaarBenJij.nu

Eerste paar dagen in Istanbul

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

31 Januari 2013 | Turkije, Istanbul

Op 29 januari was het eindelijk zover. Na meer dan een jaar met het idee rondlopen en alles regelen ben ik op 29 januari het vliegtuig ingestapt richting Istanbul.

Na een vlucht van iets meer dan 3 uur zijn we aangekomen op het vliegveld aan de Aziatische kant van de stad. De buddy (persoon die ons helpt uit Istanbul) van Esther en Sanne zou ons komen ophalen. Toen we door de deuren van de aankomsthal kwamen zagen we een hele hoop Turkse mensen ons aankijken, maar de buddy was niet aanwezig.

Een sms en een belletje verder kwamen we erachter dat wij aan de Aziatische kant stonden en daarheen zouden gaan! We moesten maar mee naar het einde. Wij die bus weer ingestapt, buddy gebeld en bij Taksim er weer uit. Uiteindelijk is alles goed gekomen en heeft de buddy, Mertcan, ons gevonden!
hij aan de Europese kant. Istanbul heeft namelijk 2 vliegvelden! Toen begon ons avontuur om aan de goede kant van de Bosporus te komen. We zijn een bus ingegaan in de richting van Taksim. Eenmaal in de bus belde onze buddy met de mededeling dat we er 1 halte eerder uit moesten.

Bij die halte stapten we dan ook uit de bus. Maar de buschauffeur wou onze koffers niet geven! Deze stonden namelijk aan de kant van Taksim, want wij hadden gezegd dat we daar heen zouden gaan. We moesten maar meerijden naar het einde. Uiteindelijk is alles goed gekomen en heeft de buddy, Mertcan, ons gevonden!

Mertcan moest in de avond voor zijn stage naar een club gaan. Club W (http://www.wistanbul.com.tr/en/wlounge). We liepen een club binnen waar Wesley Sneijder niet zou misstaan. Zo'n club waar je in Nederland niet in zou komen tenzij je kan aantonen dat je een paar miljoen op je rekening hebt staan. We betaalden dan ook €35 euro voor 4 drankjes! Maar de muziek en de sfeer waren erg leuk.

Gisteren zijn we richting onze eigen flat gegaan. De kamer waar ik dit verhaal nu aan het typen ben is wel super super klein! Maar we hebben een eigen plekje, en de plaats waar het huis staat is ideaal! We wonen in Beyoglu, op 2 minuten lopen van de grote winkelstraat in Taksim!

Verder heb ik een 'nieuwe' telefoon gekocht. Om je eigen telefoon te gebruiken moet je hem laten registreren, wat heel veel geld kost. Vandaar dat we nu allemaal de trotse eigenaar zijn van een telefoon waar we een jaartje of 7 geleden super trots op zouden zijn!

Mijn Turkse nummer is: +90 539 936 47 34

Vanmiddag gaan we op pad voor boodschappen en dergelijke! Zodra ik weer iets leuks heb meegemaakt in Istanbul horen jullie van mij!

• 31 Januari 2013 - 13:03

Theo En Aly:

Hoi Lisanne,

Ja, je bent er!
    Ik,Aly heb nog even op de vertreksite van Schiphol gekeken.
    Zag dat er een of twee vliegtuigen rond de middag naar Istanbul gingen.
    Heb dus echt aan je gedacht.
    Spannend allemaal, maar je zult het als een verrijking van je leven gaan ervaren.
    Dit maak je maar een keer in je leven mee.
    Wij hopen dat je met je medestudent een heel fijne tijd zult hebben.
    We zullen je volgen langs,waar ben jij nu.., als dat lukt en anders ontvangen we vast wel weer nieuwe berichten.
    Oh,ja en ik denk dat het weer wel beter is als hier, harde wind en veel regen buien.

groetjes van Theo en Aly.

• 16 Mei 2013 - 03:23

Wytse Heslinga:

Was een leuk feestje! Wellicht tot in 030!

Liefs